SPANG 31 Back to my roots. Na een omzwerving door het land en stad ben ik uiteindelijk terecht gekomen op een plek waar achtergrond, talent, opportunity en mijn business samenkomen. Op deze plek heb ik mij gevestigd met SPANG 31 een HR adviesbureau. SPANG is een afkorting van mijn achternaam, maar betekent tevens heerlijk. Dat is precies wat Timorplein 31 voor mij is, een heerlijke plek om te werken, denken en ontmoeten. Een geweldige plek hartje Indische buurt.

dinsdag 19 april 2011

LOCAL ENTREPRENEURSHIP IN TWEETJEMEE

Tweetjemee helps amateur cooks set up shop as neighbourhood chefs

Aimed at amateur cooks who dream of starting their own restaurant, a Dutch site called Tweetjemee helps people sell home-cooked meals and desserts to others who live nearby.
After signing up with Tweetjemee, the Buurtchefs (neighbourhood chefs) upload pictures and descriptions of the meals they're offering for sale. They list when the food will available, their preferred pick-up times and the item's price. Customers select a meal in their neighbourhood, make payment to Tweetjemee and pick up the food at the agreed time. Payments are transferred to the chefs monthly, minus a 30% listing fee for Tweetjemee. 10% of that cut is donated toThe Hunger Project, a global non-profit organization committed to ending world hunger.
The notion of selling home-cooked meals seems to be catching on — last year we covered BookofCooks, the US-based online marketplace for home-cooked meals, and earlier this month we wrote about Super Marmite, a French network that enables cooks with too much food to sell their extra servings. While food safety might be a concern, we like the concept of neighbourhood chefs offering busy or kitchen-averse consumers an alternative to professionally prepared meals. And, of course, making some money on the side. (Related: Selling is the new saving.)

Geen opmerkingen: